הקונסול לשעבר: זו הדרישה האמריקאית לפטור מוויזה

    אייל ראובן No Comments on הקונסול לשעבר: זו הדרישה האמריקאית לפטור מוויזה

    אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, בשיחה עם 'קול חי' על הפטור מוויזה: "האמריקאים דורשים יחס שווה ובלתי מפלה לערבים, בעיקר פלסטינים שמחזיקים בדרכון אמריקאי שבאים לבקר בישראל"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי), על ההתקדמות בפטור מוויזות לישראלים הטסים לארה"ב.

    "הסירוב ניתן על ידי הפקיד הקונסולרי האמריקאי למי שהפרופיל שלו לא מתאים בעיניו", הסביר פנקס. "מדינה צריכה פחות משלושה אחוז סירובים. מעל לזה מדינה לא יכולה לקבל פטור מוויזה".

    הוא התייחס לפרסום אתמול, לפיו בשנה האחרונה נרשמו פחות מ-3% סירוב: "לא בטוח שעכשיו הקלו כמו שבעבר החמירו. תמיד היינו על משהו באזור 5-6-7 אחוזים. ההחמרה נבעה מצעירים אחרי צבא שהגיעו לעבוד בארה"ב ונשארו שם הרבה זמן. גם אם נקבל פטור מוויזה זה לא יעזור לרוב הישראלים כי לוקח חצי שנה להוציא דרכון במשרד הפנים".

    פנקס הוסיף והסביר היכן עומדים הדברים כעת: "האמריקאים דורשים יחס שווה ובלתי מפלה לערבים, בעיקר פלסטינים שמחזיקים בדרכון אמריקאי שבאים לבקר בישראל. מה שקורה אצלנו זה שמגיע אדם עם שם ערבי אבל מחזיק דרכון אמריקאי ואז מתשאלים אותו ובודקים אותו בדיקה קפדנית. האמריקאים דורשים שיתייחסו באופן שווה לכל פלסטיני בעל דרכון אמריקאי. אני מניח שהצדדים יתגברו על המכשול הזה".



    0 תגובות